User experience en design
Hoewel de websites van Van Ham Online Media Group een tijdloos design hadden, was het noodzaak om in te spelen
op de hedendaagse standaarden. Grotere afbeeldingen die voor zichzelf spreken, een groter lettertype ten behoeve van de leesbaarheid,
meer- en duidelijkere advertentieruimtes voor partners enz. Geoptimaliseerd voor mobiel, tablet en desktop.
Naast het aanbieden van informatie in de vorm van nieuwsartikelen, evenementen, opleidingen en vacatures is het voor
Van Ham Online Media Group noodzakelijk om bezoekers aan zich te binden zodat ze dagelijks terugkeren. Dit wordt
gedaan door middel van nieuwsbriefinschrijvingen en premium content die alleen toegankelijk is voor abonnees.
Met bovenstaand in het achterhoofd en vele sparsessies verder is er een nieuwe user experience (UX) en design ontwikkeld.
Enerzijds om het bezoek als prettig te laten ervaren en anderzijds om te converteren tot nieuwe bezoekers.
Maatwerk CMS
Dagelijks worden er nieuwsberichten geplaatst over 7 actieve websites. Toro Digital zet voor website beheer een eigen CMS in. Hierdoor kan er altijd flexibel ingespeeld worden om de dagelijkse workflow van de beheerder te optimaliseren.
Het zijn soms uitdagingen als "Kunnen we een nieuwsartikel automatisch door kopiëren naar een ander platform, want dat scheelt ons veel invoertijd?" of "Kunnen onze partners zelf hun nieuws insturen?".
Meedenken en realiseren van maatwerk optimalisaties, dat doet Toro Digital het liefst!
Het CMS biedt ruimte voor het beheren van alle content op de website, maar geeft ook inzicht in alle contact aanvragen, nieuwsbrief inschrijvingen en abonnees.